söndag 8 juni 2008

Åka pendeltåg

Åka pendeltåg, jag är en looser baby, jag har inget körkort.

Detta var vad jag och kompisen sjöng när vi stod vid en busshållplasts mitt ute i ingemansland sent, sent igår kväll och väntade på en buss som skulle ta oss till en pedeltågsstation... Åka pendeltåg...

Vad vi gjorde mitt i ingemansland?

Vi var och såg ett band som heter Billy, 5 snorsöta pojkar i sina bästa år som lirar Gyllene Tider covers. De var jätteduktiga.


Smått chockad upptäckte jag att jag kunde alla texterna. Jag som inte ens gillar GT. När lärde jag mig dem? Hur kommer det sig? Har jag blivit matad med denna musik i min uppväxt att jag faktiskt lärde mig utan att veta det? Vad mer är det jag kan utan att jag vet om det?

Awa som var både manager, roddare och festfixare hade gjort ett strålande jobb. Det var en förbaskat mysig tillställning och som grädde på moset dök Marcus och Linn upp.. och ser på fan vilka som ska bli föräldrar?


På festen fanns det en hel del att dricka, riktigt VAD har vi inte lyckats klura ut. Vi höll oss till colan. Men eftersom vi var på vischan så tror vi att det även fanns hembränt.. vi såg en dunk ståendes vid väggrenen.



Nu är jag åter hemma i den stora staden och kan andas avgaser och trängas med folk, känns tryggt. Några timmar på landet kan verkligen få en att längta hem.



*xoxo*

Glöm inte att Rösta på mig

buzliv@hotmail.com

5 kommentarer:

Anonym sa...

Här kommer dagens Lassie: Marcus Öhrn kommer från "min" stad. Hans svägerska har en leksaks- och sportbutik här. Där brukar jag handla när det är barnkalas. Den här stan är så liten att hon har koll på vad som köpts till vilka ungar! "Ska ni på Sörens 5-årskalas? Då ska ni inte köpa en sån där, för Olssons köpte en sån." Småstadscharm när den är som bäst:-)

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar :) jag ser framemot en fyllehistoria. Personligen blir jag illamående av ditt inlägg eftersom att jag just nu ser en Carlsbergkapsyl på din bild längst ner.

Ska vi mynta ett budskap?
Don´t Drink and Blogg ?

Anonym sa...

Detta är "kompisen" från Pendeltåget... "Åååka pendeltåg.." Ja jädrar i min lilla låda vad skojsigt det var.Ja,kanske inte just själva tåget, men hela alltet den kvällen.
Både förtält och efterfest samt egen dunk,bättre kan det inte bli.
Tacksomfan.

Pangbruden sa...

Vilken panglyckad helg du verkar ha haft! Härligt tjejen!

Anonym sa...

Jag skäms för att erkänna men även jag kan alla texter.. jag antar att 3 generatuioner systrar som spelat gessle i loop har satt sina spår...