lördag 28 juni 2008

KOLMs musikskola är SKIT

Det finns få saker som gör mig galen. Nu menar jag inte tokig i huvet utan rikgt djävla förbannat arg. Det ena är posten och hur de sullade runt med min post i flera månader trots att jag betalt för eftrersändning. Det andra som gör mig förbanad är att posten skiter fullständigt i om jag råkar i trubbel pga deras oaktsamhet. Igår fick sonen ett brev, som var postat för 10 dagar sedan (snacka om långsam postgång??) från inkasso.

Saken är att han tidigare gick med i en sån där LÄR DIG SPELA GITARR - skitkurs från KOLM's musikskola (eller vad de nu heter).I feb fick han ett häfte och sedan hände det inte et skit. (Och i efterhand vet jag att detta berodde på posten). Men jag mejlade då detta ställe och berättade att sonen inte fått några saker (detta var i slutet på april/början på maj)och drog hela storyn om posten och att de skulle sicka grejorna till denna adress stället.. Och att jag ville ha svar efersom jag inte ville att sonen skulle få betalningsanmärkning eller något.

Inte ett svar och inte ett skit har de skickat och posten har funkat sedan 1 maj.

Nu, igår, dimper det ner ett brev där de har krav på 962:- + de summa inkassa slänger på... med en snabb överslagsräkning innbär det att de på 11 veckor (eftersom posten funkat sedan 1 maj antar jag att de inte skickat något sedan dess) skulle ha lyckatsd skicka 8,2 brev. (Max 4 kan de ha smkickat, ett var 3:dje vecka.)

Så nu måste jhag lägga ner massa energi och tid på att reda upp detta på måndag.

Jag säger bara FAN, FAN och FAN.


*xoxo*

Om ni gillar min blogg, rösta på mig

10 kommentarer:

Anonym sa...

Någon tog jag i vart fall en öl med i Kungsan den sjätte. Det är mycket möjligt att denna någon kan ha varit du. Najjs, att någon känner igen en från ens gamla bravader i den stora staden.

Spelet vart trevligt, men det vart bara rep. Eller nja. Spelningen med TG&S - Träd Gräs & Stenar var bra. Well. Giggen kommer snart.'

Skål!

Anonym sa...

JAg tror det blir så med såna musikskolor. Inget gott har npnsin kommit ur det faktum att man måste jobba på ackord...

david santos sa...

I loved this post and this blog.
Happy day

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Buzan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pangbruden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Buzan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.