onsdag 21 maj 2008

Tips är bra

Jag tycker faktiskt också att Fröken Wallenbergs förslag var det bästa, mest för att hon fick med de där sabla räfflorna som gett mig huvudbry i flera dagar.

Jag har haft mycket att stå i de senaste dagarna. Trodde att jag visst skulle hinna skriva lite på kvällarna, men det har varit fullt upp. Har satt fart med mina långpromenixer igen och nu varit ute varje kväll minst 1 timme.. insåg att jag aldrig kommer ut på morgonen.. det är på tok för skönt att ligga och dra sig. En promenad på kvällen är jätteskönt. Man hinner rensa huvet från allt som hänt på dagen och man är rätt trött när man kommer hem. Bara att borsta gaddarna och slänga sig i sängen med ett korsord eller sudoku.

På jobbet går det framåt. Har börjat få skarpa case nu och det är riktigt skoj.

Imorgon ska jag visa en kund via "beamyourscreen" hans nya mall och visa och förklara hur den fungerar. Det ska bli kul att se om man kan fixa det ;)

Beamyourscreen är en programvara som låter en annan person se ditt skrivbord, eller exvis webbläsare, eller vad du nu väljer, på sin skärm. Riktigt bra om man har kunder i Norge och inte har lust att åka dit för 1 timmes undervisning. Man kan även växla och se den andra personens skrivbord/elelr whatever, dock inte utan att den andra godkänt det, naturligtvis.

Var och hämtade min TV i helgen, men på nån djävla vänster så glömde jag fjärrkontrollen, vilket innebär att jag måste dit igen och hämta den. Går ju inte ens att få på tv utan den. Helt sjukt. Varför har man då knappar på tv'n för att byta kanal och sånt?? Tips någon???

Nu ska jag läsa bloggar... fan va jag ligger efter.







*xoxo*

Glöm inte att Rösta på mig

buzliv@hotmail.com

8 kommentarer:

Anonym sa...

Joho.. precis så där sjuka sms skickar du juh! har beviset kvar i luren.. *skrattar*

Idag lät jag släkt å kamratförening få adressen till min blogg.. så nu är jag inte hemlig för närmaste omgivningen längre. Får vi se om dom rackarna röstar på mej nu då.. eller om jag ska "råka" glömma deras födelsedagar hädanefter.. *s*

Hugs!

Å förresten.. du har varit saknad! Började nästan fundera om jag skulle behöva skriva till Efterlyst å sätta Hasse Ahro i arbete.. men se!.. här var du ju igen! =o)

Anonym sa...

Å vad skönt att Wallenbergskan har så bra koll på läget! Slipper jag vara orolig längre att det var nåt suspekt föremål jag tvingades hålla i där under din fotografering.. *andas lättat ut*

Anonym sa...

Åh, tackar! Tur att man är så allmänbildad! : )

Tacket var huvudsyftet med att gå in i kommentarsfältet, för tv-apparater förstår jag ingenting av trots min bildning. Man tycker ju att jag åtminstone skulle förstå hur man manar fram en tv-bild efter sin bildning, men näe.

Min fjärrkontroll slutade fungera för ett tag sedan, men tack och lov
var tv:n inställd på standby (eller vad det heter.)så jag kan trycka på tv-knapparna.

Buzan sa...

aha. då är väl inte min det då.. bas.. undrar om man kan ändra det på nåt sätt?!?!?!

Anonym sa...

Verkar som jag å Wallenbergskan kompletterar varandra när det gäller att göra ditt liv lättare å mer begripligt. Hon har järnkoll på vad det är för underliga saker du rotar fram ur förrådet.. å jag får fart på tv:n din.. (tack VARE min tekniska utbilning kanske jag ska säja då).. *s*

Så. Nu ska jag bara övertala min gamla skrivare att hoppa igång utan strömsladd? Wish me luck! =o)

Anonym sa...

Det måste finnas någon kille (f'låt, jag är en generaliseringsmänniska med grova fördomar) som kan hjälpa dig???
Jag har ALDRIG lyckats. En tv som är inställd på off-läge med pajad kontroll, är en container-tv för mig.
Men jag köpte ny fjärrkontrill för 99kr på Clas Ohlson i julas. Den höll ju i 5 månader, jihuuu!

Anonym sa...

Fröken, fröken, läs ovanför.. jag pratade med kvasteländet igår i luren och vips så höll jag för länge på en knapp oh skiten hoppa igång.. som ett under lixom ;)

Anonym sa...

Så man ska hålla den intryckt länge?
(Varför är många män så usla älskare när de tydligen förstår tv-apparatens knappar? De borde förstå ALLA knappar, ha ha.)


Ps. Tack för erbjudandet. Måste jobba, trots att det är fredagkväll. Å andra sidan är det inte dags för avslöjande av min identitet än. he he.