tisdag 18 mars 2008

Posten i ett nötskal

Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet som kallar sig POSTEN.

Förra våren när vi (sonen och jag) flyttade till ny bostad, gjorde vi adressändring efter konsten alla regler. Kostar skjortan som de flesta vet, men det kan det ju vara värt om man vill ha sin post. Men frågan är om det hjälper??

Sonen fyllde 20 år i slutet av juli, alltså 3 månader efter att vi flyttat. En dag ramlade det ner en påminnelse på ett rekomenderat brev, (födelsedagspresent från hans pappa och släkt i Italien), som jag skulle hämta ut i BORLÄNGE?!? Brevet ska ligga kvar till den 10 aug.

Jag ringer till HEMKÖP, där jag ska hämta ut brevet, och frågar hur det kommer sig att det ligger där över huvudtaget när vi har flyttat?!?! Hon hade ingen aning, och brevet finns inte kvar, det har de skickat tillbaka till posten. Varför då frågade jag, det står på min påminnelse att ni ska ha den till den 10 aug. Återigen har tjejen inte den blekaste aning om varför.

Jag ringer upp posten i Borlänge och de säger att brevet är på väg ner till mig i Stockholm. Jag bör få lapp i lådan inom 3 dagar. Men inte kommer det något inte! Nä, jag är inte förvånad!?

Då jag återigen ringer upp svarar de att "det brevet" är returnerat till Italien. Varför det?? Ingen aning - blir svaret åter igen. De har väl gjort fel på sorteringen! Jaha, så nu skyller vi på nån stackare som inte ens är där och kan försvara sig?

I två veckor har jag nu väntat på ett superduper viktigt brev från Japan. Sonen ska dit om en månad som utbytesstudent. På något vis har min eftersändining återigen ballat ut och de på posten vet inte alls om det där brevet har stoppats ner i lådan där jag bodde innan eller inte, och då lär vi ju inte se röken av det. Brevbäraren lovade att fixa min eftersändning. Tror jag när jag ser det.

Han fick mitt mobilnr och lovade ringa om det där brevet från Japan dök upp. Jaja, säkert!

Nån som funderar på att starta ett nytt postsystem i sverig? Jag kommer lätt bli er kund, för igen kan vara så DÅLIG som posten är idag.



*xoxo*

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

7 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Jag åker järna till Italien och blir Buzans egen kurir...

Pok

Mallaflyingbralla

Pangbruden sa...

Jag hänger gärna med...POK

Anonym sa...

kan vi inte öppna en rikitg POST???
*kram*

Anonym sa...

*pekar upp* det var jag Monica

Majsanochmalla sa...

Hallåååå... är du Buzis!??!

Vill bara säga... Puss i påsk!

Pok

Mallagodisbralla

Anonym sa...

Klart jag är Buzis? Eller vad menar du? ;)
Fatta sne jag e att jag inte hade ditt nr igår.. var bjuden på Lasse Lindhs releasparty.. :( Buhu...

Anonym sa...

Hallååå... var är du sötbuz:-) Party igår..men idag då? POK