lördag 15 mars 2008

vidriga svartsjuka

Ja, ni läste rätt.
Det finns inget jag tycker så illa som om folk som försöker fjättra mig. Få mig att säga saker jag inte kan stå för, tycka saker jag inte alls vill tycka. Försöka få mig att må dåligt för att de själva mår så dåligt att de håller på att gå sönder.

Mhm. Jag pratar om dejten T!

Han har visat vem han egentligen är. *pustar ut* Fan va glad jag är att jag väntat med hångel och sex. Nu gick det som en dans att arkivera T under fliken svartsjuka idioter.

Allt började med att han blev frisk. Han tyckte att jag skulle komma hem till honom och hälsa på. Jag blev genast lite obekväm i den situationen. Tyckteinte jag kände honom tillräckligt för det. Jag var dessutom hemma hos Kvasten och tyckte inte att jag hade lust att åka från Uppsala till Sthlm BARA för att HAN ville det. Han hade inget spec. planerat. Fan, hade han lockat med god mat, film (kanske någon film jag gillade dessutom), god öl och trevligt sällskap. Men icke!

Men vi bestämde i alla fall att vi skulle prata på msn under dagen.

Han loggar in och säger säger: hej
Jag svarar: hej, hur mår du?
(Jag sitter just då med att fixa till en del foton som ska iväg till en kund, så jag fortsätter jobba lite medans han svarar.)
Det tar typ 1,45 min innan jag åter kollar msn och T har under den tiden skickat 8 mess.
- jag mår bra.
- du då?
- svara då?
- pratar du med andra nu eller?
- hallååååå
- *VIIIIIIBBB*
- Nähä.. skit i att svara då
- Hej då

- Men hallå.. ge dig .. va sysslar du med?

- du svarar ju inte.. varför ska jag sitta här och vänta medans du snackar med andra?

- Men gulle du?!? Jag sitter och jobbar med foton, jag pratar inte med någon annan.. men jag har förbannat låg toleransnivå vad gäller svartsjuka.. så jag tror det är bäst att vi inte pratar mer. Puss på dig och ha ett bra liv!

Så tog den söta sagan slut!

Han har försökt prata med mig men tyvärr är det kalla handen. Han har fått en chans, man får inte fler med mig.

Nej, det var inte BARA detta som ledde fram till mitt beslut, lite småsaker som hänt under tiden. Men som jag försökt haft överseende med. Men ...

Men nu vet ni att Buzan åter är singel och kramgo... nu värre än innan, ni vet nu har hon fått mersmak. :)




*xoxo*

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

18 kommentarer:

Anonym sa...

BRAVO BUZ!!!!! Troligen kände du instinktivt på dig att något var "fel´".. ananrs hade du säkert gladeligen störtat till Stockholm och hånglat o ja allt.. Men vår kvinnliga intuition är oftast oslagbar.. bara vi lyssnar på den! Heja dig!!! Är det din son BTW som är "Peter doing Japan"? Så häftigt! Kram o puss till dig

Buzan sa...

Pangis: Nää, Peter är en kompis till sonen som som var ska vara där i två år och plugga. Han var där förra året precis som sonen (Marcus). Peter bloggade hela tiden då han var där förra året. Min son åker dit som utbytesstudnt i 3 månader.

Anonym sa...

Visste han om att du jobbade? Eller körde du med den där klassiska det-borde-han-väl-fatta-ändå"-telepatin...;)

Buzan sa...

Magnus: Nää. som jag sa ligger liter mer bakom. Om du och jag sitter på msn och jag inte svarar på 1,30 minut.. får du spel då? Skulle du inte vänta lite? Kanske jag fick telefon? Kanske nån ringde på dörren? Kanske min dator hängde sig? Att direkt anklaga mig för att prata med andra är det jag reagerar på.

Jag vet vart du vill komma.. och nej - Don't go there ;)

Anonym sa...

Jag får frispel direkt och målar upp kolsvarta scenarier, där den jag chattar med ligger med högvis av killar....;)
Närå, jag fattar vad du menar. Magkänslan funkar via nätet också, definitivt.

Anonym sa...

Oj då.
Bra gjort! Ta ingen skit. Jag håller med Pangis, du anade nog innan att allt inte riktigt stämde. Smart av dig att inte lägga mer tid på honom.

Kram kram

Anonym sa...

Hoppa din son vill blogga lite när han är där..verkar ju jätteintressant och kul..pöss

Majsanochmalla sa...

Vilken jävla looser...
1,5 min å han måla fan på väggen?!?

Ta ingen skit!!!

Pok

Mallaantibralla...

Anonym sa...

*håller på dig*
fan du kunne ju suttit på toa med rännskita ;o Monica

Majsanochmalla sa...

Kan vi inte ha lite blogg-singelmingel...ja e ju singel nu igen!!!
Å Malla hon e supersingel.
kram majsan som tycker du gjort helt rätt...ut me skiten!!

Buzan sa...

Ja, singelmingel.. vart när hur??

Tycker, vi kan låtsas att Pangis e singel oxå, för en dag eller så och lura henne till stora staden Hur djävla kul skulle inte det bli då! :)

Pangbruden sa...

Jamen jag kan vara singel när som helst.. nema problema!! yeees

Majsanochmalla sa...

Pangisen är singel...

Vad säger ni om... Pianobaren på Grand...

Alla kan bo i mitt råtthål...

Håll i mig om jag kastar mig i vattnet och simmar mot slottet... Då har jag fått högfärdsvansinne...

Pok

Mallaesterwilliamsbralla

Anonym sa...

Yes, fan va skoj.. NÄR??? Guud så roligt..!!!

Anonym sa...

Let me know.. jag har ju min tävlingskalender att tänka på.. pözzz

Buzan sa...

Äsch du får ta med dig pufran och skjuta skarpt på alla karlar jag, majsan och malla vill ha? Deal? ;)

Buzan sa...

När vi ändå är igång kanske vi ska dra med fler "fängslade" damer, Monica & Mona kanske oxå vill festa runt lite med singeltanterna?

Majsanochmalla sa...

Hoho... Pangis får vara helgpolis... Hon har ju pangare... Så hon bestämmer! Majsan och jag är barnfria helger jämna veckor!

Alla som vill/kan får vara med...

POk

Mallagillarer brudarfralla...