lördag 1 mars 2008

Inställd dejt

Mina föräldrar kom hem från Thailand i torsdagseftermiddag och min mor mådde riktigt dåligt. Man skulle kunna tro att hon var hög eller nåt om man inte visste bättre.. rangla hit och dit.. pupiller stora som knappnålshuven.. sluddrigt tal...

Hon börjar med att gå raka vägen in på toa för att spy. Sen försvinner hon in i sängen och sover.

Fredagmorgon kommer hon ner till mig och ser ut som ett vrak, frågar om jag har lite kaffe att bjuda på, och det har jag ju. Hon sätter sig ner och håller nästan på att missa stolen...

Efter fikat gick vi in på kontoret för att ska fixa med lite papper och under de 30 minuter vi är där spyr hon tre gånger... Då ringde jag bror och han skjutsade in henne till sjukan. Hon hade noll balans.. kunde inte prata .. *läskigt*

Hon blev kvar där för undersökning, så jag ringde T och bad att få flytta lite på vår dejt.. och visst fick jag det. Han var gulligt orolig för min mor. Sånt uppskattas!

Ni som läst innan vet att min mamma är en envis krutkärring som nästan strök med då hon fick tbe för tre år sen.. Så Nu är vi rädda om tanten!

Nu är tanten hemma igen, som tur är. Men jag håller mig hemma idag också så man är på den säkra sidan.

Ja, jag vet, det blev inte något roligt inlägg idag, men eftersom det är mello ikväll så hinns det nog med att komma ett eller flera såna ändå.



*xoxo*

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad läskigt! Hoppas hon blir bättre snart.. synd på inställ date, men han verkar ju vara ok mannen. Kram till dig!

Anonym sa...

Hoppas din mor kryar på sig.

Anonym sa...

hoppas hon är bättre nu !
Jag är igen doktor men kom just på att min pappa för många år sen fick virus på balansnerva , då var han vrak o kräktes skulle tro han var full likosm dygnet rundt!
Hoppas hon är bedre iallefall *kramar*Monica