fredag 4 april 2008

I rasande fart

Nu har dagarna gått så där fasligt fort igen.

Igår skicka jag iväg uppgiften, pratade med chefen senare på kvällen och han tyckte vi båda gjort ett bra jobb. Min var naturligtvis bäst. Och vi kommer bägge två få anställning, OM, våra referenser är ok.

Hur vet man det?

Nån som har erfarenhet av hur det funkar? Det är väl arbetsgivarens åsikt om referensen som gäller va? Tror aldrig någon jag sökt jobb hos ringt upp mina referenser, trodde mer att det var att man hade några.

Jaja, är de så att de är OK så har jag jobb då! WooHoo!

Slisksnubben hör av sig både till buz och backyardbaben, men ingen av de svarar. Kan vara nyttigt att smaka på sin egen medicin ibland. More to come :)


Nu vill jag veta hur det gått för Malla. Blir orolig när det är tyst där borta i M&M-bloggen. Tänker på dig tjejen.

Majsan, jag tänker naturligtvis på dig med. :)

Sonen kommer ner hit snart och så ska vi dra in till Stockholm och Japanska ambassaden för att fixa visum.

Dagen ser ut att bli fullspäckad med aktiviteter. Så bra. Ev drar jag till Uppsala sen, men jag har inte bestämt mig ännu.







*xoxo*

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

4 kommentarer:

Pangbruden sa...

När man tar referenser kollar man lite mer hur en person är. tex om dom fungerar i grupp..samarbete..är mycket sjuka... skapar intriger.. har blivit avskedade pga av något..hederligeht..pålitlighet.. hur de fungerar i vissa specifika situationer som man vet kan uppstå på ens arbetsplats.. hur dom fungerar med en viss typ av männikosr tex invandrare eller tonåringar.. etc. Man kollar även lite kring arbetet men det ser man mycket på arbetsprover betyg etc.. (Nu skiljer det sig säkert kring yrkesgrupper) Man ska även ta referenser med en lagom nypa salt för får en person FÖR bra referenser som inte känns ärliga så kan det vara ett tecken på att arbetsgivaren vill bli av med den personen. Det här blir säkert kanonbra! Referenser är en formalitet och vet du att du aldrig gjort något galet så är nog jobbet ditt.! Trevlig helg Buz! Kram

Anonym sa...

NAAAAW, vilken ubersöt snubbe.. jag hoppas du loskade på honom innan du gick ;D


Själv har jag märkt att den sanna klassikern "vill du knulla" funkar bäst...

MonasUniversum sa...

..och där skrev Pangbruden allt jag skulle skriva.
Jag ringer inte ofta på referenser. Med åren lär man sig att avläsa ett betyg, och man lär sig även skriva ett, där man, lite snyggt, kan formulera sig på ett sådant sätt att nästa arbetsgivare omedelbart ser att personen i fråga inte är bra. Detta utan att det "syns" för arbetstagaren..

Majsanochmalla sa...

Malla mår som typ... Mowgli i scenen där Baloo däckat Mowgli och mowgli reser sig och "mår bra!"

Det är er förtjänst...Bloggisar...

Jag är kär i er alla...

POK

MallaMowglibralla