onsdag 23 april 2008

Mitt i stan

Finns det något som är så vackert som Stockholm när den badar i sol?

Dagen på jobbet gick snabbt. Jag drog i väg till Skattemyndigheten för att få ut min deklaration, och grattis till mig själv, jag får tillbaka lite grus i år med.

Lunchen bestod av pastasallad med två små ynkliga kycklingbitar i och en massa broccoli. Knappast mycket mat men det var ju nyttigt i alla fall.

Vi satt på innergården och käkade och solen stekte och det var så skönt. Satt kvar där drygt en timme och läste och bara njöt. Dagen gick snabbt och vi hade lite er hjärngymnastik i form av info. Och vi 17.30 gick jag iväg för att kika på rummet.

Det tog inte mer än max 13 minuter att gå från dörr tlll dörr. Tjejen, som var i min ålder hade två barn var av en flyttat, därav att hon hyr ut ett av rummen.

Rummet var lagom stort och det verkar helt ok att bo där. Billigt var det ju dessutom. Så då kan man spara lite.. (jo Mona, jag an spara ;)) och sen kanske köpa sig en lya. I STAN..

Nu ska det duschas, målas och fixas lunchlåda. Vi får se idag om jag fått rummet. Håll tummarna!



*xoxo*

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för fullt.

Pangbruden sa...

Buztider minsann! Härlig läsning! Hålelr tummarna för rummet! POK

Anonym sa...

Sthlm är ljuvligt på våren och sommaren! En sommar för länge, länge, läääänge sen var jag där i en vecka med en kompis vars storasyrra bodde vid Odenplan. I en hel vecka gled vi runt på stan (Gul&Blå var favvobutiken), gick på Grönan och bara myste. Sommarens hit gick varm: "Stockholm" med Pugh Rogefeldt - sicken sommarlåt!

Anonym sa...

Mjodå. Har inte försökt ta livet av mej med allergimeducin än i allafall... *s* Gick in å drog igen dörren istället. Finns ju trots allt solarium. Den stora frågan är väl istället hur det gick med ditt eventuella nya boende.. haru hört nåt än?? *nyfiknar mej*

Majsanochmalla sa...

grattis till både jobb o boende..
kramisar majs

Anonym sa...

grattis till jobbet skönt och ha kommit igång? Hur går det med rum lägenhet ?

Anonym sa...

Det skulle väl vara en naken joel som badar i sol då ;D