torsdag 17 april 2008

Packat och klart

Dåså, nu är man fri och ledig fram till januari 2009!!!

Man va faaan!!! Hur ska jag klara mig utan min son?? Fattar ni..

jag har haft den där lilla taniga saken runt benen så länge jag kan minnas. Och nu ska han plugga i Japan. Hur gick det till??

Igår kväll vid 18-tiden kom sonen i alla fall hit, med en stor väska med SMUTSTVÄTT.. hahaha.. ja se karlar..

Det var bara att börja tvätta och hålla tummarna att allt han ville ha med sig skulle hinna torka. Sen skulle det packas (ja, även den lotten föll på mig), ätas mat, kollas på hockey med morbror, tiggas "föllsedagspengar" av mormor och morfar, chattas på msn och skype, lyssna på musik, näjm it! Han skulle göra ta mig tusan allt utan det han borde göra.

I morse blev det lite kaos. Sonen skulle duscha, kläs, frukosteras och packas in i bil med rätt packning. Men allt löste sig till det bästa. Vi kom i väg i tid och hittade till och med parkeringsplats. Jag springer iväg för att ladda bilen med en sån där saftigt dyr p-biljett (60:-/timme), men hellre det än en p-bot på ett par hundra.

Sonen packar på väskan på en vagn och börjar gå mot terminalen. Ställer sig demonstrativt och suckar.. och himlar med ögonen.. Att du alltid ska hålla på att fota ...(som om han inte gillar det)

Väl inne i terminalen står jag med kameran på magen och letar efter incheckningsdisken . Vänder mig om och står öga mot öga med Christian Luuk.
-Ojdå, säger jag.
-Snälla inga foton nu.. säger han och avfyrar ett underbart leende.
-Som om jag.. *slår ut med händerna* Jag ska bara... Äsch.. *flinar*
Vänder mig om och där står sonen och vrider sig av skratt.

Efter incheckning så beger vi oss för att växla pengar. Vi ska till FOREX, men innan man kommer dit måste man passera två Ex-Change. Marcus ser en snygg tjej i ena kassan och passar på att fråga vart FOREX ligger.. hahaa .. Ok?!? Nytt trix!

Väl där kommer vi på att han nog behöver mer pengar, han ska ju vara i Tokyo i 3 dagar, så han fick posera lite vid en bankomat också.

Jag passade på att växla lite till mamsen som åker till Thailand för andra gången I ÅR!!!Medans jag växlar piper hans mobil typ 10 gånger.. smsen bara dundrar in.. Sen ringer han kinesiska tjejkompis. Då fick jag chansen att ta detta fina foto.


Parkeringstiden börjar lida mot sitt slut så jag skickar iväg sonen till hans gate. Kramar och pussar och en del fjantiga foton, som jag inte kommer lägga ut. Men inga tårar.

Nu sitter jag hemma och solar näbben och njuter av en kall öl och skriver detta på min bärbara dator som jag fick tillbaka idag, sonen har ju haft den då han pluggat. Mindes inte att jag saknat den så mycket.

Men nu ska jag faktiskt göra nån nytta också, tror jag, eller så bara fortsätter jag dricka öl idag...







*xoxo*

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. Han kommer ha en mycket bra tid där ;D

Haha..

njut, baa njut ... tids nog är han hemma och ber om ett litet lån igen :D

Anonym sa...

Ta du en öl till. Efter en hård dag på flygplatsen, förtjänar du en till. Om inte två till?

Buzan sa...

Fan va ni är söta.. kan ni vara mina söner när min är borta? Så jag har att öva på menar jag? Så jag inte glömmer bort att vara mamma ;)

Anonym sa...

å va han kommer ha det bra !!
Ska du åka besöka han?
Kram monica

Anonym sa...

Buzan! Jag trodde att du var runt 25!!! Åsså har du en så stor son!

OBS! Detta är inget fjäsk - det är på riktigt.

Buzan sa...

bitte: fan jag e 42 ;) men på riktigt får jag faktiskt visa leg på bolaget .. så du är inte den första som säger det ;)

Anonym sa...

Me too! Jag tror att årgång -66 har ett lite magiskt skimmer över sig. Vi är ganska välbevarade över lag:-)Jag behöver dock inte visa leg på systemet, sista gången det hände var när jag skulle fylla trettio...

Buzan sa...

You r so right Bitte.. magic..thats us ;)

Anonym sa...

Vilken fin pöjk du har! antar du är stolt som jag skrev i något inlägg som är borta nu.. Hur som ehslt så hade jag gråtit floder.. Bitte Buz är 27! Hon är i våran ålder! :-)

Buzan sa...

Pangis: det är inte borta: det är i din blogg ju, tror det var inlägget om fika ;)
Ja, visstja! Det glömde jag.. Bitte jagär inte 42 jag är 27.. min son fyller inte 21 i sommar.. *kliar mig i huvet*
Pangis.. hallåååå.. hjälp till här nu!!?!?!

Anonym sa...

Buz.. oj då nu snurrade jag till det igen.-) Alal kvinnor är 27.. vil fylelr det varje år. Jag tex fyllde 27 för 16 é gången i januari. Så är det bara och så kommer det att förbli. att våra barn blir älder har inget med saken att göra vi är i allfall 27.. I själ coh hjärta! :-) Kram och finfin helg

Anonym sa...

Fyfan hur jag stavar ibland. skriver fortare med ena handen..sorry

Anonym sa...

Kram tjejen! Förstår din vånda.... själv har jag en 6 åring till salu - intresserad?

Ha det bäst bruttan!

Buzan sa...

Tanja: haha.. Åh en liten illbatting.. klart jag vill ha en sån!! Speciellt NUUU, när jag ska börja mitt nya jobb och allt.. ;-)
Kram på dig me