onsdag 9 januari 2008

•• Buzan - bortglömd ••

Igår när jag satt på tåget hem efter jobbet kom jag på vad dagens (läs gårdagens) blogg skulle handla om.

Jag blev eld och lågor och kunde inte komma hem fort nog tyckte jag, dock tar det 45 att åka mellan min tillfälliga ryggsäck och jobb. Jag började redigera bloggen i huvet, stycka upp den, var ta mig tusan inne på korrläsningen när konduktören kom och ville se biljetten. Tanken fick ett annat fokus och vips så hade jag glömt bort hela storyn. Hur jag än försökte komma på vad det var så gick det bara inte. Jag tänkte som jag brukar, om jag inte tänker på det så kommer det tillbaka. Men se det gjorde det inte alls. Och inget annat heller för den delen. Jag satt med bloggfönstret öppet och den vita, tomma sidan bara lös mot mig på ett retsamt sätt.

Detta är anledningen till att det inte blev något inlägg igår. Undrar om man kan köpa ett sånt där 4gb flashminne och koppla in någonstans och lagra undan lite av alla de där sakerna man har i huvudet men inte använder så ofta.

Inga kommentarer: