tisdag 15 januari 2008

•• Buzan - kramsjuk ••

Idag är en sån där dag då man bara längtar efter en kram eller tjugotvå. Det är det trista med singellivet, att inte ha möjlig att kramas med någon man tycker om.

Jag är en rysligt kramig tjej. Kramar gärna och ofta mina vänner, snygga och trevliga killar så fort jag kommer åt, men framför allt kramas jag mycket med min familj. Man vet fan aldrig när någon av de försvinner.

Min mamma var nära att gå bort för drygt tre år sen. Hon är en riktig krutkärring och envis så det förslår, jobbar och sliter 7 dagar i veckan och oftast är 15 timmar mininum / dag. Hon gnäller sällan på att hon är dålig eller sjuk, nä, hon biter ihop och jobbar på. Fast så är det tydligen om man är egen företagare idag.

Min mamma vaknade i en dag och hade en ruskig huvudvärk, men tänkte inte mer på det utan gick och jobbade. Så höll det på, i flera dagar, huvudvärken blev bara värre och värre och de slutade med att hon inte kom ur sängen. Kroppen vägra fungera. Hon skyggade för minsta ljus och sa åt oss att prata tystare om vi viskade.

- Asch, det är bara influensa, sa hon. Men pappa bar ut henne och satte henne i bilen och körde till sjukhuset. Och jag kan säga att hade hon kommit in 1 timme senare hade hon inte varit i livet idag. Hon hade tbe, en hjärninflammation som man får av fästingbett. Hon låg nedsövd i 3 dagar och hon gick ner 10-15 kilo på ett par veckor.

Min mamma är idag bättre, men har dåligt närminne, svårt med motoriken i hela högersida, svårt med solljus och högt ljud. Men hon lever.

Så passa på att ge dina nära och kära en kram - nu!

Kram till er alla.

2 kommentarer:

BARISTAN sa...

TV-spel, ÖL, SINGEL,gillar att kramas! nu är det nått lurt på gång! vart fan har du gömt dig i alla år?
tråkigt med din mamma, jag vet hur det skär i hjärtat när mamma e dålig, tro mig.
av ren nyfikenhet! vad spelar du?

BARISTAN sa...

hahaha, oj oj , jag har suttit på den hät scenen ganska länge nu, hur du läst några av de senare inläggen så vet du att jag jagar en trippel på bloggregistret.se.
sen kommer jag förmodligen förångas ut i tomma intet.
titta på meddans andra spelar? du kan inte vara på riktigt, själv har jag varit övet till både staterna och england o spelat, men jag håller mig till Xbox o Xbox360.