onsdag 23 januari 2008

•• Buzan - globtrotter ••

Mitt intresse för att skriva började när jag var 14 och bilade från kust till kust i det stora landet over there.

Jag var där med en kompis och hennes pappa och hans flickvän. Kompisens pappa var stoooor och hade långt hår och ännu längre skägg, jällevarehäng på brallan och påminnde lite om en HA (HellsAngels)-snubbe. Han var trots sitt yttre en väldigt snäll människa, men hade lite svårt att uttrycka sig på rätt sätt i rätt situation.

En dag när vi gick runt och kollade på stan så vi möter två svarta killar i 20-årsåldern och de ska just ställa en fråga, när jag som redan då var en besserwisser, säger till HA att vara försiktig för de rekar nog och kommer med all säkerhet att råna oss.

Detta får HA att se rött. Han ber de dra åt helvete och så visar han fingret. Jag kan säga att det fanns säkert en hel massa andra saker som hade varit smartare att visa, än hans finger, men nu gjorde han inte det. Jag har fan aldrig sett något så skoj i hela mitt liv. Snorungarna drar fram ett järnrör och börjar jaga denna 130kilos koloss nerför gatan. Han skriker att de ska få så mycket stryk de vill bara de kan ta honom först. Cool kille!

När HA kom hem två timmar senare hade han sin söderrivna t-shirt i näven , ett begynnande blåöga samt inga skor på fötterna. Han sa att han spöat skiten ur ungarna.

Och vad lär vi oss av detta då?
Jo, visa bara finger om du med säkerhet vet att du klarar av att slå ner de som vill spöa dig för det.

BuzRösta • buzliv @ hotmail . com

Inga kommentarer: