tisdag 29 januari 2008

•• Buzan - värsta pimpen ••

Imorse vaknade jag av att telefonen pep.. jag letar yrvaket efter lysknappen, misslyckas totalt med det och får därför kravlar mig ur sängen för att med hjälp av händer försöka hitta den på golvet någonstans.

Ser att det kommit ett sms
Hej Buz. Är du hemma? Jag är i Stockholm nu, behöver din energi och ditt sällskap. Fika nu?
Kram


Jag skickar iväg ett enkelt vem? till avsändaren, och i samma sekund som jag skickat det kommer jag på vem det är. Det är ju mina bästa killpolare som drog med tjejen sin till Franskrike för jobb i somras. Jag smsar tillbaka att vi ses på vanliga fiket runt 12. Slänger mig in i duschen, på med partyfejset och så lite kläder... och mössa och vantar och halsduk. Så där jag.. klar för avgång.

A möter mig redan på centralen och jag blir så djävla glad att se honom, visste inte att jag saknat honom så mycket. Vi kramas och bubblar i mun på varandra.. Vad här hänt sen sist? Kärleken? Jobbet? Allt ville vi veta samtidigt och på en gång....

Vi gick till vårt favvofik på drottninggatan och betällde mat. Medan vi åt berättade vi vad som hänt de senaste 6 månaderna.
A skrattar och skakar på huvet när jag berättar om min sista dråplig incident i dejtingträsket.

Det finns nog inte en enda människa på hela denna jord som kan göra en sån enkel sak så invecklad och komplicerad som du kan, säger A.
Jag kunde ju bara suckandes hålla med.
Jag kan bara inte fatta varför du ska krångla till allt jämt? fortsätter A. Ibland tror jag fan du är rädd för att hitta någon och bli kär.. det är därför du beter dig sådär. Då blir det på nåt sätt ett bevis för dig själv, att det var bättre det tog slut nu innan det ens börjat, än sen.... Han suckar.. Det är bara så synd att du inte inser själv hur fin och bra du är att du kan låta någonannan också se det.

Efter den uppläxningen bestämmde vi oss för att gå och fönstershoppa. Jag och A kan gå i timtal och kolla kläder och skor och musik och gud vet allt. En dag med A går på tok för fort. I en affär hittade A en rock som såg ut som en död afgahnhund... jag fotade A men det gillade inte expediten så jag fick ta bort det fotot. Men jag lovar A såg ut som en riktig PIMP.


Appråpå PIMP så blev jag erbjuden pengar....för mina skor. 2000 spänn var tjejen villig att ge... och det var nästan så att jag sålde. Men jag har svårt att hitta skor jag verkligen gillar så jag bestämmde mig för att om jag hittar några andra så kan jag komma tillbaka till henne och sälja de.

Men jag har kvar mina coola skor. Kom dock hem med en ny väska, klocka, armband och totalt utmattad.

BuzRösta • buzliv@hotmail.com

1 kommentar:

Anonym sa...

*låter som en toppen dag*
Härlig med sånna kompisar , synd tiden går får fort bara !
*kram på dig*