måndag 21 januari 2008

•• Buzan - tomboy••

Jag har så länge jag kan minnas alltid haft fler killpolare än tjejpolare. Varför det blev så vet jag inte. Men jag minns att jag tyckte tjejer var så fjantiga och dessutom kunde de inte ett skit om sport.

Jag hängde ofta med grabbarna, busade, klättrade i träd, byggde kojor, men framför allt så lirade vi boll. Mamma kunde aldrig förstå varför jag var så skitig jämt, jag var ju för tusan en flicka. Sorry mamma, men det borde du ju förstå att om man är tjej mellan två bröder så kan man inte bli en prinsessa. Lillebror har btw spelat i svenska basbolllandslaget i flera år så inte undra på att man gillar bollar. Själv var jag en lovade handbollsmålvakt fram till det att jag skadade mig. "skyll på det"- säger alltid polarna, alla vet att det var spriten och karlarna som sabbade din idrottskarriär.

Så är jag fortfarande en tomboy? Oja, men absolut renare, absolut mer former, absolut inte
fler tjejpolare. Tycker fortfarande mer om att umgås med killar än med tjejer, tycker de har en roligare och rååare jargong.

Det är alltid lika kul att se killarnas min är man bara så där i förbifatre slänger ur sig, "Ska du inte ta på dig din bjlörnfitta idag?" "Björnfitta?" "Ja, va kallar du annars där pälssaken du har på huvet?"Ja, jag vet, jag är ful i munnen. *skämms*

Eller när man säker dem i baren genom att dra i sig en djävla massa tequila och fortfarande stå upp när de rasar ihop. Att jag sen inte kan föra en normal dialog med någon är en annan sak.

Trots att jag har fula språkvanor, gillar sport, super som en karl så är jag 100% kvinna.

BuzRösta • buzliv @ hotmail . com

4 kommentarer:

BARISTAN sa...

word

sport,bira= livet

BARISTAN sa...

dock fortfarande liiiite oklart vilket lag du håller på i fotboll/hockey/bandy/speedway/F1

sånt e ju viktigt vet du!

Buzan sa...

Ha, vet jag väl att det är. Its for u to find out bäjb :)

Majsanochmalla sa...

Jag har oxå hängt mest med grabbar, men alltid varit väldigt kvinnlig till det yttre..
Alltid långa naglar, snygga kläder, högklackat osv....
Killarna håller på o döööö när man öppnar truten för dom tror väl att man ska sjunga nåt gulligt...men ut hoppar mest grodor....I Like!!!