onsdag 16 januari 2008

•• Buzan - Whoho-wii ••

Jag bor för tillfället i en kappsäck kan man säga. Det är väl därför jag är så ruggigt sugen på att spela tv-spel. När man inte kan, så vill man och när man kan, så vet man att man kan när man vill, så då tänker man inte på det. (Var det där begripligt?)

Har för tillfället bara tillgång till en dator och därför blir det just nu mycket film och serier. Film är kul och så, men jag har de senaste 20 åren, sedan jag köpte min första konsol, haft som vana att spela nån timme elelr två varje dag för att gå ner i varv.

Min son fick redan som 3-åring lära sig spela, allt för att jag skulle ha nån att lira med. Man är ju smart! Saken var den att ungen har en motorik som inte är av denna värld. Om han haft ett piono under fingrarna istället hade han nog varit konsertpianist. Det slutade med att Morsan åkte på dyngstryk rätt så snabbt - i de flesta spelen. *harkel* kanske inte något att skryta över men...

Jag älskar rpg-spel , gta är sjuk bra, FF som alla älskar kan jag fan inte med, hatar att sitta och vänta medans idioterna i spelet ska stå och snacka med varann, JAG vill styra spelet och inte tvärtom. Tycker heller inte så värst mycket om sportspel, kanske för att jag är en LIVE människa då det gäller sport, gillar inte ens att glo på sporten på TV. Fast jag gillar att glo på allt som splelas så länge jag har en öl och munnen får glappa.

Sonen och hans kompisar brukar ha diverse turnering hemma och då får jag vara enväldig domare. Vinnaren ska ju nämligen inte bara vinna på poäng, utan stilpoäng ska delas ut för hur man hanterar kontrollen, skrattpoäng ska dras av om de INTE skrattar åt mina lama kommentarer till deras spelstrategi. OSV. Nä, sonen brukar inte vinna, mest pga av att han förlorar poäng på att han inte skrattar :)

Tv-spel är sjuk kul och just nu bara längtar jag efter att ta fram gamal NES:en och lira lite.

BuzRösta

1 kommentar:

BARISTAN sa...

oj oj , jag vet precis vad du menar, finns INGET bättre sätt att varava ner på ; eller eh mm JO ett till kanske, haha . det ligger i planerna att skaffa en WII, det är sjukt kul. GTA4 kommer ju snart, gissa att jag står på game och viftar med poängkortet samma dag