lördag 26 januari 2008

•• Buzan - rubriklös ••

Saker blir inte alltid som man vill, hade tänkt sig eller ens önskat.

Som när vi fick en ny tjej som skulle hjälpa till i restaurangen. Hon började med att säga att hon inte gillade att ha förkläde på sig, städa hade hon aldrig gjort, disktrasan var äcklig att hålla och dessutom fanns det ingen spegel inne i köket (hon var tvungen att fixa med håret var 5 minut). Då frågan kom om hur man ser skillnad på använt och nytt kaffe, bröt jag ihop.

När hon dessutom säger att hon gärna lära sig kassan (citat: "Jag vill stå i kassan så jag kan vara ert ansiktet utåt") och jag tyckte att visst, så länge du har koll på dina andra arbetsupgifter, så visst kan du få lära dig kassan, såsmåningom. Det är ju inte bara att BARA att STÅ där.
Det tog tio minuter sen stod hon vid kassan.

Inte för att hon var klar med sina uppgifter, hon hade helt enkelt inte förstått vad jag sagt.

-XXX, skulle inte du torka av borden?
-Men det känns så meningslöst, de blir ju skitiga igen direkt.

Jag trodde fan inte mina öron, vem i helvete är det i min familj som släppt in den här idioten på min arbetsplats??

Lillebror vrider sig av skratt när jag berättar vad hon sagt. Han kallade henne för HURRÖ-BIMBON de tre veckorna hon var hos oss. Om hon fick stå i kassan. Nej!

En sak som förbryllar mig är varför folk beställer dubbel ostburgare, stor pommesfrites och Cola light?

BuzRösta • buzliv @ hotmail . com

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. visst var det kul, kan du inte dra storyn när vi skrämmde skiten ur henne?? Snälla. Fan du e ju min syrra jööö

Anonym sa...

*skrattar* man undrara ju vart hon är idag ahahah