torsdag 24 januari 2008

••Buzan - Globtrotter 2 ••

Jag fortsätter med min resa i USA. Det var synd att jag bara var 14 år då, för jag hade kunnat tagit till mig så mycket mer om jag varit äldre. Men nu hade man fokus på snygga killar och snygga bilar.

Vi behövde bara gå ut på gatan och bort mot affären, så fick vi (Polaren och jag, vi kan kalla henne P) häng. Alla kände oss, ni vet - alla känner apan, apan känner ingen. Det var som om vi satt på några av de där stora reklamskyltarna..

Jag och P tyckte det var riktigt kul, de första två dagarna. Men sen blev vi rätt less på det och stannade inne på vårt rum och spelade tv-spel. Skadad? Mhmmm.

Vi åkte en sväng till Niagarafallet. What ever, köpte bil sen drog vi iväg på vår roadtrip. New York - LA here we come.

Jag och P låg bak i bagageluckan på vår buick, och skrev. P skrev löjliga dikter, jag skrev dagbok. Allt vi såg, varje stad vi åkte igenom, vart vi åt, vad vi åt... najm it. Jag skrev och skrev och skrev.

Minns att när vi var i Nashville så gick vi och såg nån show, och jag är en sucker på livemusik!!! Spelar fan inte någon roll vad det är.. är stämningen rätt så är det så djälva bra! Country go get them!

Vi stod och kollade på de djupaste av raviner i grand canyon. Och jag lovar jag gillar inte höga höjder...Men fan va vackert

Min favorit stad efter New York var New Orleans. I LOVE IT!
Vi åkte den obligatoriska häst och vagnrutten, såg alla saker som var värt att se..men sen så gick vi på club... en 106 årig svart dam sitter och sjunger blues.. jag får min första guinness .. kan det bli bättre?? Det var sååååå stooooort!

I Las Vegas blir HA rånad, men konstigt är brallorna hänger nere vid knäna om man inte märker om någon snor plånboken. Tyvärr innebar det att jag aldirg fick köpa mina coola VANS, alla skejtare vet vad jag pratar om.. för er andra, det är coola skor.

Vi kom till LA, efter att ha plankat på ett motell en natt i San Fransico. Vi hade biljetter och allt betalt för tre dagar på disney world.. inte så coolt när man e 14 men det hade varit bra mycke roligare än att häga på en flygplats i dagarna tre. HA tyckte vi skulle sitta på flygplatsen och sura och vänta på standby tillbaka till NY. Blääääää..


BuzRösta • buzliv @ hotmail . com

Inga kommentarer: