onsdag 30 januari 2008

•• Buzan - snöängel ••

Jag kan inte påstå att jag gillar snö. Vitt och fint och det blir ljusare ute i denna så förbannat svarta årstid, är väl typ det positiva jag kan säga om snö.

Jag passar mina föräldrars hus medans de är i Thailand (6 veckor), fixar med posten, alla fakturor som ska skrivas ut och även de som ska betalas, hjälper till på deras anläggning och så tar jag ÄVEN hand om deras hund och katt. Ja, det är ju inte direkt en semester. Lillebror skulle ha hunden, men direkt han lämnat av päronen på Arlanda slängde han in hunden hos mig. Tack för den fetsmällen, bror!

I natt har det snöat mängder, måste vara alla änglar som gråtit för att BARISTAN lagt ner sin blogg. Tråkigt, men sant.

Hunden skulle ut och gå morgonpromenix, på med skor, jacka, halsduk, mössa, vantar, koppel, släcka lampan låsa dörren, varfan är nycklarna, av med vantarna, gräva i höger ficka - nix, inga nycklar. Gräva i vänster ficka - inga jävla nycklar där heller.. In ingen, tänka lampan. kolla väskan - BINGO! Släcka lampan, stänga dörren, låsa, på med vantarna, böja sig er efter kopplet.. vafan .. borta!

Bara att börja knata runt och leta efter de lilla taxfan. Hunden sitter vid grindstolpen och väntar på mig. Snällt! Jag pulsar fram och undrar om det är JAG som ska behöva skotta allt detta, eller om jag kan lura Lillebror att göra det. Tar upp kopplet och ska just ta ett steg.. SMACK .. rakt i backen far jag.. ligger där på rygg och bara tokgarvar. När jag ändå är full av snö så passar jag på att göra nåt jag inte gjort sen jag var liten... en snöängel...

Nu ska jag dricka min latte innan den kallnar.


Just ja, jag har varit fasligt kreativ ett par dagarn nu.. fick ett ryck och ritade en 10-tal illustrationer till Baristans blogg. De finns om du vill ha dem? Valentine är ju i antågande och detta var mitt bidrag till mina vänner förra året. Undrar vad jag ska hitta på i år??

BuzRösta • buzliv@hotmail.com

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Buz. Tack för igår. Och det kommer blir så kul att få träffa dig mer nu när vi flyttar ner till stan i feb. Och jag minns det där kortet. Mitt i prick.. speciellt texten som stod på baksidan. bara du som kan skriva såna saker. Du är den bästa av alla jag vet! Sköt om dig.

Anonym sa...

har du gjort den? va fin den är ;)
*älskar hjärtan ;)

Pangbruden sa...

Som sagt det är ju inte hur man gör dom bara att man gör dom :-)

Buzan sa...

monica: Tack! Jo, det är jag som gjort teckningen

pangis: Eller hur.. fler ofrivilliga snöänglar åt folket typ ;)