lördag 19 januari 2008

•• Buzan - ommöblerad ••

Finns det något som är mer enerverande än att gå in i en affär som man precis lärt sig hitta i och finna den totalt ommöblerad. Typ där pastan fanns förra veckan står i dag blöjor. Oki, det kanske är en hint att jag ska sluta vara singel. Men hade det inte varit bättre då om det stått ett gäng karlar där och sett gulliga ut, det hade ju dessutom gjort själva shoppandet roligare.

På tal om att möblera om så är det något jag älskar att göra. Typ varje gång jag storstädar. Och det kan bli ofta. Jag är en person som har ordning i mitt kaos så att säga. Men det är iallafal ett RENT kaos.

Nu ska jag gå och laga lite mat, tortellini con panna, min favorit, men jag vet att det inte är så den ska var. Men jag gillar det så. Grädde och mycket broccoli, majs och ärtor. Sen toppar man det med lite ruccula.


Ha, minns när jag åt det första gången, ruccola alltså. Jag trodde det var gräs!
Det var i Sperlonga, en liten pitoresk by 10 mil söder om Rom i Italien. Det var jag, sonen, hans pappa, pappans syster och mamma. Jag och sonen åkte från Sverige för att hälsa på mitt ex, "pappan", och då vi kom fram sa han sa att vi inte skulle vara kvar i Rom utan åka till sommarstället. Hans familj ville att vi skulle vara med dem. "Familjen" bor ofta hela sin semester antingen i Sperlonga eller på Sicilien, de bor ju annars i Rom, så att komma dit och få bo i en riktig italiensk familj är fan en ära. Jag saknar dessa sommrar i italien som fan.

Att äta "Italienskt" i italien är INTE samma sak som att äta pizza eller pasta. Så glöm det direkt.

Det verkar inte komma mycket vettigt ur mig så jag ber att få återkomma under dagen om jag kommer på nåt mer kul att skriva.

BuzRösta • buzliv @ hotmail . com

3 kommentarer:

BARISTAN sa...

luften, maten, vinet, känslan, kan enkelt sumeras i ett ord, AMORE.
en enkel pasta till musiken fr gudfadern, sen är man komplett

Anonym sa...

jag håller med om dessa affärer som möblerar om o bygger fan jag blir galen hate it! jag blir sur och vill bara lämna vagene med hela skiten !
undrar varför jag överhuvudtaget går inn, ....

Majsanochmalla sa...

Håller me, fast jag med min guldfisk hjärna tycker det är jobbigare att 1 ha bråttom i en jävla mataffär som man aldrig varit i....big trauma för mig!!!
Majsan the goldfish

Du verkar helt crazy o jag hårdgillar din blogg....