måndag 28 januari 2008

••Buzan - Fegis••

Det finns få saker jag ogillar. Jag brukar tycka om alla för vilka dem är, med eller utan fel och brister. Fan vi är bara människor. Men det finns dock två typer jag verkligen föraktar. Starkt ord, jag vet! Med det är falska människor och fegisar.

Jag har fått min beskärda del av falskhet i vänskap så numera är jag väldigt försiktig i mina val av vänner. Men jag är snäll, och tror gott om alla, vill att alla ska må bra och jag ställer alltid upp. Därför gör det djävligt ont att upptäcka att den andra är en vampyr som sakta suger ut all ens energi och lämnar en helt tom. Det gör ont att upptäcka att det man trodde var vänskap var bara nån gräddfil för den andra.

Den andra typen är fegisar.
Man har ju hört storys om folk som dumpar varann via sms eller mejl. Eller tokignorerar en till man verkligen förstår att "aha - han/hon vill inte prata med mig" Men vad e grejen?
Man sårar väl inte någon mindre på det viset? Snarare tvärtom!

Men priset i feghet tog nog min chef, rättelse, min FD chef. Jag åkte som vanligt till jobbet och går och sätter mig, (fd )chefen kommer och säger ska vi snacka lite. Visst.
-Nå. Jag väntar!
-Väntar på vadå?
-Menar du att du inte har nåt att säga?
-Vänta, backa lite! Vad pratar du om??
-Har du inte fått mitt sms?
-Nä, jag har inte fått nåt sms.
-*fnys* Nähä.. *nedlåtande ton* Och det ska jag tro på eller?
- Ja, du får tro vad du vill, jag har ändå inte fått nåt sms! Du kanske kan vara snäll och kläcka ur dig vad det handlar om nu istället?
- Din provanställning upphörde i fredags! Så jag trodde inte du skulle komma in idag?
- Ehe? Oki!?! Men nu är jag här. *nu undrar jag verkligen vad som händer i hans huvud.. jag ser att hjulet snurrar men ta mig faaan om inte hamstern är stendöd.*
-Då kan du ta din lilla jacka och gå igen.

Fast jag är ju inte förvånad. Han har avverkat 14 personer på 7 år, 3 det sista 4 månaderna. Det säger väl allt. Kan ju inte BARA vara fel på alla som kommer dit och jobbar.

BuzRösta • buzliv@hotmail.com

3 kommentarer:

Anonym sa...

usj vilken fegis hoppas det går åt helvete för han!!

Anonym sa...

men jag ska fundera på det , kommandoran använder 41 i fred perry skor, jag är bara rädd jag ska köpa katten i sekken eller vad man säger hahaha,men skulle jag få dom får 300-350 skulle jag nog ta dom ;)

Majsanochmalla sa...

Buzan...

Viken jävla looser din fd chef är... Du har allt... Å han har inget! Hahha... Så dum han var.. Missa att sola sig i ditt vackra leende och din härliga personlighet... Du har tur... Som slapp han! Du är verkligen värd bättre...

Pok

Malla