torsdag 31 januari 2008

•• Buzan - BS³ ••

Är det nåt jag inte är bra på så är det att snacka skit om folk. Jag har alltid tyckt illa om andra som gör det. Men ibland kan jag bara inte låta bli.

Vissa dagar blir Buzan precis som vilken annan sladdertant som helst. Allt beror naturligtvis på vem hon är med och vad som kommer på tapeten.

Nu gäller sällskapet min trevligaste väninna som går under namnet kastrullhäxan, kvasteländet, kvasten eller vad jag kan hitta på för gulligt namn just då. Kärt barn har ju många namn ni vet ;)

Hur som helst så tycker då kvasten att jag är en djävla kändismagnet. För jämt när vi är ute så träffar vi en massa känt folk som ska stå och sladdra med mig.. (känns igen för att jag jobbat på radio och är sååååå snygg, gullig, trevlig, söt, rolig, bra i sä*host* på att laga mat... *smickrar sig själv rakt in i väggen*). Kvasten tycker det är jättekul för jag blir lite generad och blyg när de kommer fram, jag som annars är världens kaxigaste. BullShit säger jag.

En kväll när vi var på en uteservering på söder kommer det fram ett par och frågar om de får slå sig ner, jag och kvasten tittar på varann och tycker visst, klart ni får. Vad vi inte fattade var varför de inte vill sitta vid något av de lediga borden.
Återigen så får jag slängt i fejan att jag är en djävla kändismagnet, för det var en sångerska lillika skådis som ville sitta hos oss. Vi börja prata musik och annat och hade riktigt trevligt. Vem har sagt att kändisar är divor? BullShit säger jag.

Åka ålandsbåt är kul, speciellt om man åker med kvasteländet. Hon är nog den enda som kan dricka öl i nästan samma tempo som jag och fortfarnde vara respektabel.. Plötsligt sitter vi vid ett bord, med en massa suspekta människor.. nån bjöd visst dit oss..det var nåt om öl ..hehe .. Kvällen och natten blev blöt kan jag säga. om det var några kändisar? har ingen en blekaste djävla aning...

Nåja, nu var det ju egentligen inte det jag skulle berätta utan att jag ikväll kommer träffa kastrullhäxan och gissa vilka som ska dricka öl, kånka möbler och packa upp ur kartonger och snacka en hel massa om min förra arbetsplats. Dags att spy upp hårbollen så man kan gå vidare.

Ha en trevlig helg, glöm inte att rösta på mig och på alla andra ni gillar.
RÖSTA HÄR • buzliv@hotmail.com

Inga kommentarer: