söndag 20 januari 2008

•• Buzan - tiltad ••

Jag går så fullt upp i saker jag gillar att jag totalt tappar greppet om tid och rum. Vilket ibland leder till att jag missar att göra saker som jag borde göra. En gång missade jag en dejt för att jag satt och lira pikmin. Otaliga är de gånger sonen fått laga middag för att jag gör något som jag inte kan släppa.

Detta gäller nu inte bara saker som tv-spel, måleri, skriveri och sånt, utan även i kärlek. Ska det vara så ska det vara 100%. Jag menar nu inte att jag stänger in mig och min älskade och vägrar något annat komma in, utan snarare så att jag ger allt! Jag kan inte göra något halvdant och vara nöjd med det. Varför ens inleda något som man inte är villig att satsa på?

Minns en dejt som fick ett mindre lyckat slut pga av detta.
Jag och min dejt bestämmdes för att träffas på ett ölhak, för att liksom vara på neutral mark. Jag tyckte det var helt perfekt för 1. jag gillar öl och 2. att träffs ute är bra då man faktiskt lär sig mycket om den andra genom att se hur han beter sig ute bland andra människor.

Allt började bra. Vi möttes utanför och han såg ren och trevlig ut, snygga kläder och hade ett fast handslag. Finns människor vars handslag är som få en dö fisk i handen. Dessutom höll han upp dörren åt mig när vi gick in. Vi tog ett bord lång in i lokalen och beställde in två öl. Vi började lite trevande prata om neutrala saker som syskon, jobb och intressen. Jag märkte rätt snabbt att jag satt och blev irriterad på karln. Han satt hela tiden och snelade på något bakom mig. Jag kände mig tvungen att fråga:
-Är du skelögd eller är det nåt annat som är mer intressant att titta på eller?
Killen rycker till, rodnar och säger :
-Oj, nej, absolut inte.
Inte för att jag trodde på honom men jag tänkte heller inte ge honom den tillfredställelsen att vända mig om och titta. Så lågt skulle jag aldrig sjunka.

Jag är inte den som spottar i glaset och eftersom killen bjöd så ropade jag snabbt in en ny öl. Jag visste att eftersom jag redan hittat en grej jag inte gillade så skulle det gå snabbt utför med denna dejt. Jag var ju ändå ute och varför gå hem nykter, bättre att somna full och go.

Alla som känner mig vet att jag har en djävligt vass tunga. Men att jag säger "saker" med glimten i ögat och sällan för att såra någon. Men ibland händer sånt och det är bara att ta lärdom och hoppas att det inte händer igen.

Kvällen går och jag lyckas få i mig iallafall 5-6 öl innan killen tycker att det är dags att gå vidare. Det tycker inte jag. jag tyckte att vi kunde stanna ett tag till. Och på nåt djävla vis lyckas jag få honom att stanna kvar. Jag ville ju egentligen inte ens ha hans sällskap, så varför jag övertalade honom att stanna vet jag inte. Men öl är gott och gratis öl är ännu godare. Jag hade vid denna tidpunkt lyckats hitta åtta fel på killen. Flackande blick som gärna stannade i brösthöjd på alla tjejer. (osmakligt). Rapar är helt ok så länge de inte luktar skit. Vita tubsockor. Fula skor. Har han inte rätt märklig frisyr? Märker ni att det helt plötsligt börjar bli rätt trivala saker jag anser vara "fel".

När det börjar lida mot stängningsdags så är jag mer än måttligt berusad och förbannat kramsjuk. Öl har den inverkan på mig. Killen undrar om jag vill följa med honom hem och innan min hjärna och min mun hunnit synka sig så hör jag mnig själv säga ja. Sekunden efter så skriker hela mitt inre - VAD FAN SYSSLAR DU MED, ÄR DU HELT DJÄVLA DUM I HUVET!
Vi går och hämtar våra ytterkläder och hjärnan går nu för högtryck, försöker desperat hitta ett sätt att ta mig ur detta.

Utanför haket så stannar jag till och låtsas må illa. Han tittar lite smått äcklad på mig där jag står och hulkar.
- Du tänker väl inte spy va?
- Vadå, skulle du ha något emot det?
- Nja, neej, jag bara undra...
Vadå undra?Är grabben helt tiltad eller? Fan va äckligt att hångla med någon som just spytt.
- Du, jag ska nog gå hem istället. Mår inte så bra. Tack för en kul kväll.
- Va??? Vadå du ska gå hem, jag har ju fan pröjat en massa öl och allt.
Skit, hörde jag rätt? Står han och säger vad jag tror han säger?
- Du, med tanke på hur slimig du är just nu så ska du vara glad att du kommer så billigt undan.

Så vände jag på klacken och gick hem och lovade mig själv att aldrig mer gå på blinddejt.

BuzRösta • buzliv @ hotmail . com

4 kommentarer:

Anonym sa...

rättåt honom *kräket* ;)

BARISTAN sa...

bjuda och sex går hand i hand, eller hur var det nu igen? just det, INTE. bjuda en tjej på öl, drinkar, mat en trevlig kväll är manligt och en självklarhet. får man sedan inte komma till har man kanske gjort något fel, vad vet jag!
blinddate är fan 80-tal,

Buzan sa...

Tror iofs inte DU (baristan) kan göra några fel alls. Och jag tycker inte det är för att en kille bjuder som han är manlig... Så det så! :)

Majsanochmalla sa...

Håller på att garva ihjäl mig med ett glas vin i handen...
Vad har vi lärt oss av denna date?
Gratis är inte alltid gott o killar tänker bara på knulla o bjuder dom så sätter dom en krok i arslet på oss... no thanks!!!

Fast å andra sidan.....
kram Majsan