fredag 1 februari 2008

•• Buzan - flyttfestar ••

Ja, då är man i kvastskatans bo med div lämpliga drycker som passar när vill ha skoj och ska flytta på möbler.

Jag bär in påse nr 1 i köket och börjar fylla upp i kylen då kvastens yngste ankomma kommer in och tycker att kul att se mig. Jag pussar junior i pannan på väg ut i hallen och säger kul att se honom med.

Jag kommer tilbaka med påse nr2 och fortfätter fyller på i kylen, yngsta avkomman tycker att det börjar bli lite många öl nu.. och frågar hur länge jag ska stanna egentligen. Det vet man aldrig svarar jag, vi ska ju hinna dricka upp alla ölen.

Kvasteländet öppnar dörren till kylen, snoppar in näbben och säger .. aha, trodde du skulle sova kvar.. och inte bara stanna i två timmar ...

Jag går ut i hallen och hämtar påse 3. Junior tappar nu hakan , glor storögt och går ut från köket med orden: jag blir fan rädd nu.

Ehmm.. vi blev inte så rädda, vi har ju varit med om flera öl än så. Men storasyter kommer hit och tar med sig de små liven så vi kan få röja i fred, nu två timmar senare kan vi konstatera att öl är gott även om man inte flyttat på så väsrt mycke möbler...

*schkål*

RÖSTA HÄR • buzliv@hotmail.com

3 kommentarer:

SKONILSSON GRUPPE sa...

Hur hinner man flytta och blogga samtidigt?
:)

Buzan sa...

masn gör en paus mellan klunkarna ;)

Pangbruden sa...

Jag älskar nya ord.. Kvastskatan!!!! Att inte jag uppfann det..:-)