måndag 4 februari 2008

•• Buzan - avställd ••

Jag har alltid haft respekt för lagen och tycker den ska följas. Tycker man ska respektera andra människor, inte sparka på nån som ligger och även visa vanligt jävla vett och etikett på serveringar/restauranger. RESPEKT betyder inte att det är nåt man får för att man har kniv eller pistol, spöar skiten ur nån med ett järnrör och 10 polare. RESPEKT är fan nåt man gör sig förtjänt av.

På vår anläggning kan vi pga försäkringsvillkor inte ta emot bilar, husvagnar eller husbilar som är oförsäkrade, oskattade, avställda eller vad det nu kan vara. Visst skiten rullar ju även om den är avställd, men kör bilen på en annan husvagn eller barn, husvagnens gasol exploderar eller dyligt finns inte en försäkring i hela universum som täcker det.

Idag kom en snubbe hit och han kör helt ogenerat i en avställd bil. Bilen kollas upp av en anställd och den har varit avställ i minst 2 månader. Vi ser det som våran plikt att ringa polisen och rapportera, men enligt polisen så var det ju BARA en avställd bil. Man är som förare inte ens ansvarig att veta i vilket skick bilen är?

Så fritt fram alla - ställ av bilen och skit i att betala vägskatt, besikta den inte och framför allt byt med med grannen så är du ju inte ansvarig för nåt.

Men på allvar..
ÄR DET KONSTIGT ATT DET SER UR SOM GÖR I SVERIGE????

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

5 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är fan uppvigling .. ;)
Haha.. Det värsta är att du har helt rätt.l

Anonym sa...

Shit och här har jag snällt betalt skatt och föräkring i alla år..
Jag lär mig lite av dig med kära Buza:-) Buzhyss.. me like:-)

Anonym sa...

Hyckleri i sin äckligaste form är när människor väljer och vrakar bland de regler som finns. Väljer lixom det som passar, som om rättssystemet vore något jäkla smörgårdsbord. Det äckligaste är sedan när samma personer gnäller över att andra bryter mot reglerna.

Anonym sa...

Ahh du måste prata om vår nuvarande regering Magnus:-) Jag håller med!

Majsanochmalla sa...

skäms lite när jag läser inlägget..
för några år sedan hade jag en dyr fin bil och lir stoppad av farbror polisen...
Bilen full med ungar och hundar varpå den minsa satt och pangade med fingret mot polisen...inte poppis!!!

P:När besiktade du bilen senast?
M: inte en aning...
P: då ska jag upplysa dig om att det är körförbud på bilen sen 2 år tillbaka...
M: aha hade ingen aning!!!
P: nu ställer du bilen och fixar en bärgare...
M: eller hur....
dom fick larm och jag åkte hem...o ringde besiktningen dagen efter...Enkelt!!!
Kram från majsan virr pajsarn