fredag 8 februari 2008

•• Buzan - hårdporr ••

Minns att jag för drygt 5 år sen läste i tidningen om att tusentals svenskar hade blivit lurade men att polisen inte kunnat väcka åtal mot de män som gjort sig skyldiga till bedrägeri, då ingen av de lurade kunderna ville åtala männen. Trots att brott var bevisat. Så här gick det till:

Företaget annonserade i diverse dagstidningar där de påstod att de sålde importerade hårdporrfilmer av hög kvalitet. Då deras priser var överkomliga var det många som beställde och betalade i förskott via postgiro eller check.

Efter flera veckor utan leverans skickade företaget ut ett brev till kunderna där de vänligen förklarade att de tyvärr ej kunde leverera de utlovade filmerna, då de var slutsålda. I brevet bifogades även kundernas förskottsinbetalda pengar i form av en utbetalningsavi från företaget. Emellertid, med anledning av företagets namn, var det ingen som brydde sig om att lösa in sina pengar.

Namnet på företaget var nämligen ”Analsex & andra perversiteter”.

Hur hade du gjort?

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattat hela vägen till banken...;)

Majsanochmalla sa...

Nu e ju jag kvinna och totalt avsaknad av hämningar på det sexuella planet...Hade hämtat ut cashen och flörtat med kassörskan!!!
japp sån e jag!!!

Buzan sa...

Magnus: Bra där!

M&M: Nu vet jag inte vem av er som sa det där, men jag gissar på Majsan. Gillar att du inte bara skulle fixa tillbaka cashen utan även FLIRTA och försöka fixa ett "ligg" på vägen.. du e underbar
*LÖÖÖV*

Majsanochmalla sa...

Ja va fan man får ju slå till när tillfälle bjuds...jag tänker då rakt inte dö nyfniken.... Majsis

Buzan sa...

Fan va najs.. det är en inställning jag gillar :)

Anonym sa...

Att inte jag kom på den där ursmarta affärsidén..suck..