tisdag 19 februari 2008

Visst är det konstigt

Varför säger man "Du är som luft för mig" till någon man inte gillar eller är arg på?

Luft är ju livsviktigt!
Det borde väl istället vara något man säger till den man bryr sig om?
Ibland blir jag så ledsen på alla som medvetet sårar andra bara för att dem kan.. Varför är det så viktigt att trycka till någon annan, för att själv må bra?

Själv tycker jag om alla och vill alltid alla väl, tror aldrig ont om någon och vill att alla ska ha det bra. Men så har jag gått på en del riktigt feta smällar också.

Ibland kan jag ta skit av någon bara för att jag inte tycker personen är värd att ödla min energi på. Är det fel? Ska jag slåss med näbbar och klor, för att försvara mig och mina tankar/känslor.

Vem tycker inte om känslan av att tycka om någon? Tillhöra någon? Alla vill vi väl uppleva det? I alla fall om den på något vis är besvarad.

Själv tycker jag det är en underbar känsla! Det finns inget som är så skönt som att vakna med en euforiskt bubblande känsla i hela kroppen och med ett leende på läpparna.

Sen ska vi inte tala om den första kyssen. Ni vet den där kyssen som känns ända ut i fingertopparna och tårna...den som man vill aldrig ska ta slut.

Jag saknar att vara förälskad. Jag vill vara förälskad ...nu... typ.



BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint du skriver Buzan.
Det är ju precis så det är.

Anonym sa...

Det var jag som tyckte så :-)

Anonym sa...

Vi är nog rätt lika du och jag Buz.. Min livsdevis är att jag aldrig ändra på en annan människa bara min syn på henne. Jag kan alltså bara ändra på mig själv. Skulle jag någon gång vara tjurig eller avis på en person brukar jag tänka att även den personen har sina kors att bära. Men de gånger jag blivit ordentligt sårad är jag långsint.. något så oerhört långsint:-) Kram till dig du kloka!

Anonym sa...

Men buzan snakka om att träffa huvudet på spiken idag!!
--------------------------------------
detta som du skrev ;)
---------------
Själv tycker jag om alla och vill alltid alla väl, tror aldrig ont om någon och vill att alla ska ha det bra. Men så har jag gått på en del riktigt feta smällar också.
---------------------
exakt mina ord och likadana smällar får jag gång på gång!
just får att jag tror så gott om folk!!
// Monica

Majsanochmalla sa...

Buztjejjen...

Du är klok som en bok...

Det end raka är "att ge vad man vill ha" i alla lägen...

Visst får man "käftsmällar"... Men det kommer ju alltid vara så. Och då är det till att ta fram klokskapen i sig och inse att det egna förhållningssättet ( som kloka Pangisen sa) Är den bästa boten mot andras dumhet...

Pok

Mallahållamedbralla

Anonym sa...

Intressant inlägg!

Anonym sa...

Haha, underbar inledning på detta inlägg!

Mm, förälskelse är underbart. :)

Buzan sa...

Dr S: Tack. Fina ord från en bra skribent.

Pangis: Jupp, vi är nog rätt lika. Kanske därför jag gillar dig så mycket :)

Monica: *Ler* Precis.. livet är hårt!

M&M: Yes, precis vad jag också tycker.

Annika: Jaså? Hur då? Berätta!

CosmicM: Välkommen hit! Tack för det.. och ja, jag blev allt lite avis på din fina romantiska kväll, som du skrev om. :)