onsdag 20 februari 2008

Kratta bort din sura min

Jo, du läste rätt.. det står KRATTA. För det är nämligen det jag fördrivit dagen med.

Eller det är ju en sanning med modifikation, jag har även skrivit en ny CV, sökt fem jobb- varav INGEN svarat ännu, ätit en halv korv (halvspringandes genom köket), ringt 4 viktiga samtal, druckit min dagliga latte, ehe.. *tänker* .. har jag mer gjort då??

Jag som inte tyckte jag gjort ett dugg förutom krattat idag, ser nu att jag hunnit med lite annat också. Hmm.. Fan va stolt jag blev över mig själv nu! *klappar sig själv uppskattande på axeln*

Jag inser nu att jag imorgon kommer ha två stora blåsor i händerna, nackspärr samt träningsvärk i armar och mage. Men, med tanke på att det där slitet i gymet har gett resultat, (4 kilo på 3 veckor... samt en lite bättre hålling) så är det nog bara bra med lite träningsvärk. ;)

Jag brukar ofta hjälpa mina föräldrar, och nu tänkte jag ge dem en välkommen hem present. En nykrattad trädgård, inte för att jag tycker det är så kul, men för att jag är så less på att se löven från förr-förr-förra året. Sen får vi se om lata lillebror håller sin del, med att frakta bort högarna. Det återstår väl att se.

*xoxo*

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men va duktig du har varit!
Dom kommer ju bli as glad , hahaha kanske dom inte ser det?
*kram*//monicA

Pangbruden sa...

Kratta dig till beach 2008! Hetingvarning! ska nog ta ett slag med krattskaftet jag med..:-) Löööv

Buzan sa...

pangis: haha.. den var lite roliga den..*löv* kratta löv..... hahahhahah

Majsanochmalla sa...

Du kan få kratta hos mig me....
eller d e väl lika bra jag gör det själv...måste oxå komma i form....
majsan

Anonym sa...

Jäklar vad du har legat i. Dina föräldrar blir nog glada.
Om någon säger att man skriver som en kratta, då blir man ju ledsen.
Men om man krattar som en kratta?
Är inte det något bra eller?

SKONILSSON GRUPPE sa...

Det är inte för inte kvinnor faller för killen som ansar rabatten.

Anonym sa...

Buz: Tänkte inte på det:-) en kul blev det:-) pöss