tisdag 5 februari 2008

•• Buzan - punkterad ••

Men på allvar... nog för att jag visste att jag hade dålig kondis, men att det var så här illa visste jag inte! *flåsar* Som gamal elitspelare vet man att ett par kilo hit eller dit kan göra såååå stor skillnad, och inser nu att det är dags att byta ut bilringarna mot cykelhjul eller nåt.

Jag knallar ner i gymmet och ser att vi införskaffat en sån där snygg motionsgrej .. *pekar på bilden brevid* Jag är verkligen en motståndare till allt som finns i ett gym.

Lillebror tittar på mig och säger "OK - 5 km på 15 minuter- fixar du det?"
Jag skrattar lite överlägset ochsvarar "Ha, lätt som en plätt" ..
" Ok. jag tar tid från ....nu....."

  1. Hur startar man?
  2. Vad fan. Man måste ju ställa in en massa saker. *klockan tickar på*
  3. Varför börjar jag känna av min astma NU... har ju bara gått i *tittar på mätaren* 200 meter... *flåsar*
  4. Det börjar göra ont i armarna.. "är det ok att ha den på mittstången?" Skysst...
  5. Fan nu blev det ju ännu tyngre.. benen känns som två stora betongklumpar..
  6. Knackar lite på mätaren och kollar om den verkligen fungerar.. kan ju inte stämma att jag bara gått 400 meter..detta är ju att jämföra med att springa i 30graders lutad uppförsbacke.. har jag ställt in nåt fel?? *börjar på allvar tro jag håller på att få en astmaattack*
  7. Lillebror står och ler och ser skitglad ut.. jag tittar på mätaren och inser att det måste vara nåt fel för jag har kramp i benen och svinont i ryggen. Lillebror ler ännu mer när jag beklagar mig.. "nu är du snart framme va?"
  8. Tittar på mätaren 3.5 km och jag är tvärslut.
  9. Ramlar ihop i en hög på golvet. Lillebror ruskar på huvet och säger.. jobba på det där du.. jag kommer tillbaka ikväll... Han är dock gullig nog att sätta på bubbelpoolen innan han går.
  10. Nu jävlar ska jag ligga i och hårdträna, kanske kan man få bort de där envisa kilona som kommer varje gång jag tittar på en öl. Föräldrarna är borta 3 veckor till så man lär ju hinna med några repor i gymmet.
Lillebror kom just med den geniala iden att ta ett före-kort och ett efter-kort.. jag frågar lite elakt om det är ett foto på hur han såg ut innan jag gav honom ett blåöga han vill ha?
Men tydligen är MIG vi ska fota, som att det någonsin kommer att hända?!? Det finns bara en person som får mig att fastna på bild och det är kvasteländet.

Men, idén är god så jag ska nog fundera lite på det i alla fall.

BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ivar lo Johansson den gamle författare sade en gång att all motion som utövades efter fyllda 20 tyder på en defekt:-) L

Majsanochmalla sa...

En riktig karl... Alltså!

Pok

Malla

Majsanochmalla sa...

Jaaa... Ivar-Lo... Inte din brorsa... Han ska få gängspö av Buzanfansen om han inte genast skärper sig!

Pok

Malla

Buzan sa...

Ni är då för söta!

SKONILSSON GRUPPE sa...

vad tränar du i för skor?
det är nästan viktigare än träningen i sig!

Majsanochmalla sa...

Men vafan... Skonille... Relaxa... Skit i skorna... Ingen kommer att komma i håg dem om 100-år...

Se på skobäraren i stället...

Vilken stjärna! Vilket leende!!!

Pok!


Malla

Buzan sa...

*sitter på knä och BER om era händer* Snälla får jag ingå i ert lesbiska äktenskap.. jag älskar sex och att skratta och i ert sällskap lär jag ju inte gå miste om nåndera :)

Buzan sa...

SkoNilsson: skor? Det är för fotfolket det.. jag kör bart.. överallt (fast inte när Lillebror är med);)