måndag 18 februari 2008

En väv av drömmar

Allt som ofast drömmer jag att jag reser. Flyger, åker tåg, t-bana, bil, buss.. näjm it. Men jag reser inte 1:a klass inte, vilket man tycker man kunde kosta på sig i en dröm. Dessutom får jag med alla stressfaktorer. Otaliga är de gånger jag stått (i min dröm) i tid i avgångshallen, men utan pass, pengar, bagage eller helt enkelt i gamla sunkiga kläder och oduschad! Eller så får jag springa, springa fort, fort, fortare.. Jag kan inte ens komma ihåg om jag minns om jag hinner med eller inte.

De jag reser till är ofast minna vänner, som jag inte sett på länge eller inte pratat med på år och dar. Personer som ofta figurerar är en av mina bästa kompisar, min sons pappa (som jag har ett underbart förhållande till fortfarande), ja hela tjocka släkten nere i Italien.
Men skumt nog även nya bekantskaper.. folk i cybervärlden, killarna på fiket,gäster på restaurangen. Har dessa gjort ett starkt intryck på mig eller varför drömmer jag om dem?

Hittade denna grymma bild (njo, jag ligger nog och sover..eller nåt).



*löv*



BloggRegistret.se

buzliv@hotmail.com

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drömmer ofta om spindlar och ormar. Brrr.

Anonym sa...

Jag drömde om nån sjuk typ båt/tåg resa.. som jag gjorde med dig och V..När vi kom fram till stationen vi skulle av på så insåg jag att jag var tvungen att packa först.. du och V sprang som två skållade råttor med grejor av tåget..Vete tusan vart allt kom i från.. det blev bara mer och mer och det slutade med att du och V står på perrongen med nästan alla mina saker.. jag ligger i en överslaf och försöker samla ihop alla mina gosedjur (som jag typ slängde för 30 år sen) och tåget börjar rulla.. Sen vakna jag...

SKONILSSON GRUPPE sa...

Det är bara dreglet som fattas. :)

Pangbruden sa...

Bättre att drömma om sex frågar du mig.. en det ser du i allafall inte ut att göra på bilden:-)

Pöss

Buzan sa...

Dr S: Ormar och spindlar i en dröm = mardröm, jööö.

SN: Dregel? Nää, en annan sover ju med både stil och finess! :)

Pangis: Drömma om sex??... när man kan ha det IRL? ;)

Majsanochmalla sa...

Kära Buzan..

Du ser ju vrålkåt ut på bilden... ;-)

Pok

Malla